8-5-2019

8 mei 2019 - Swieqi, Malta

Hi allemaal!

Na een lange tijd veel gedoe te hebben gehad met het vinden van de juiste stage en appartement, zijn wij dan vanochtend toch ècht aangekomen in Malta.

Toen wij aankwamen op het vliegveld in Luqa, gingen wij op zoek naar een taxi..  of eigenlijk naar twee taxi’s aangezien Giulia 4 koffers mee had..

Toen wij eenmaal twee taxi’s hadden gevonden gingen wij onderweg naar het makelaarskantoor, alleen de chauffeurs hadden ons beide bij de verkeerde makelaar af gezet.. moesten we dat pokke end omhoog lopen met 7 koffers, want het goede makelaarskantoor zat natuurlijk boven op de berg!

Aangekomen bij het ‘’goede’’ makelaarsbureau ging het gesprek als volgt: ‘’Hoi meiden, niet schrikken nu maar het appartement die jullie geboekt hadden is helaas niet meer beschikbaar..’’ Nou daar stonden we dan, in Malta, met 7 koffers en compleet buiten adem.

Vervolgens kregen wij een ander appartement te zien, en mochten kiezen of wij hiermee akkoord gingen. Nou dat gingen we zeker, prachtig volkomen nieuw appartement waarvan wij de eerste zijn die er mochten wonen.

Rond een uur of 6 s’ avonds gingen wij op weg naar de supermarkt, lekker even klein stukje wandelen dachten wij. De Supermarkt was in Sann Gwann, op onze Google maps stond er dat wij maar 20 minuutjes hoefde te lopen en dan waren we er al. Dit bleek dus niet zo te zijn.. In malta zijn de voetpaden er eigenlijk zo goed als niet, je loopt op een lijntje langs de weg waar auto’s in ieder geval harder rijden dan dat ze mogen. Ook wisten wij niet dat Sann Gwann op een andere berg was, waardoor wij eerst de ene berg af moesten lopen en daarna de volgende weer op. Deze berg was zo stijl als een zwarte piste, waar je lopend (klimmend) omhoog moet komen. Maar uiteindelijk hebben we de piek bereikt.

Na een uur in de winkel te lopen, waar abnormaal veel mensen rondliepen hebben wij onze boodschappen gedaan voor week 1. We hoeven jullie natuurlijk niet uit te leggen dat we met de taxi terug gegaan zijn..

Eenmaal weer aangekomen bij het appartement zitten we compleet buiten adem op de bank met een verbrande pizza. En nog 7 koffers die overal door de woonkamer zwerven.

Achja.. morgen weer een nieuwe dag

Kus Mar & Giul

1. Opa Peter:
    8 mei 2019
    Leuk van jullie te horen. Nu even de boel verkennen en verder. Fijn dat alles goed is verlopen
  2. Tante tien:
    8 mei 2019
    Wat een dag meiden nu lekker slapen en morgen gezond weer op
  3. Oma yvonne.:
    8 mei 2019
    Wat een gedoe of drama MAAR fijn dat we jullie zo kunnen volgen. En fijn dat jullie zo'n mooi appartement hebben.liefs voor jullie beide en hoop dat jullie lekker slapen. Tot de volgende vlog.dikke knuffel.
  4. Ilona:
    8 mei 2019
    We gaan jullie volgen! Nu lekker genieten nog van jullie vrije dagen!! 😘
  5. Petra:
    9 mei 2019
    Top meiden jullie kunnen dit gewoon , ondanks de eerste tegenslag ! Gelukkig ziet alles er geweldig uit ❤️
  6. MarIellapatruno:
    9 mei 2019
    Hopen dat de rest van jullie verblijf soepeler verloopt have fun girls
  7. Sylvia bakker:
    9 mei 2019
    Nou dat is de eerste ervaring . Morgen maar uitpakken en weer op verkenning uitgaan om alles wat van de omgeving te weten gr Syl 💋💋
  8. Brenda:
    Lieve schatten,

Wat hebben jullie alle tegenslagen goed doorstaan samen. En dan bedoel ik vooral het vele lopen 😉
    Trots op jullie en ga vooral heel veel genieten en feesten.

Liefs,
    Steve, Bren en de kids. 💋❤️
  9. Oma Dita:
    9 mei 2019
    Nou goed, het eerste avontuur zit er op!!🚶‍♀️👜 wat zal de dag van vandaag jullie brengen? 🤷🏼‍♀️ We zijn heel benieuwd! 😘
  10. Denise Post:
    9 mei 2019
    Hoi meiden, wat leuk om jullie avonturen te lezen. Jullie komen vast terug met gespierde benen😂. Geniet ervan!🍕😎☀️ Gr. Marko en Denise
  11. Bianca:
    9 mei 2019
    Deze 1e blog al met een brede glimlach gelezen. Ik zie jullie al gaan met die 7 koffers (en daarna de boodschappen) Wordt een sportieve reis, had je niet gedacht he! En toch nog iemand die je overtreffen kan, Marjès! Jullie zijn goed aan elkaar gewaagd. Je blog staat op m'n desktop. Ideale start van mijn werkdag met een bak ☕️ Have fun 💋girls!
  12. Mariella patruno:
    Top meiden
  13. Oma yvonne.:
    9 mei 2019
    Mooi balkon en prachtig uitzicht